luni, 19 mai 2014

Dragostea Sfinţilor faţă de noi, păcătoşii


 

Autor: Georgiana Tivig, elevă a Liceului Teologic 

Încep această mărturisire cu credinţa că binecuvântarea scumpului meu Efrem cel Nou mă însoţeşte şi mă va ajuta să relatez aproape toate minunile făcute de acesta cu mine păcătoasa. 

În primul rând, vreau să-mi cer iertare atât lui Dumnezeu cât şi Sfântului Efrem cel Nou pentru faptul că i-am promis că o să scriu minunile făcute cu mine şi am tot amânat cu scrierea aceasta.

Prima dată când am aflat de Sfântul Efrem cel Nou a fost la Mânăstirea Lainici de praznicul Sfântului Irodion. Această sărbătoare căzând chiar pe 5 mai, în ziua de Paşti, nu s-a putut sărbători chiar în acea zi, astfel după câteva zile de la Paşti, am plecat împreună cu colegii mei de la ASCOR la Lainici pentru a participa atât la slujbe cât şi la ascultările date de părintele stareţ. Fetele au primit ascultare la bucătărie, iar băieţii la grădină. Astfel, gătind la bucătărie împreună cu câteva Maici şi cu câteva fete venite din altă parte, au început să vorbească despre Sfântul Efrem cel Nou. Atât de frumos vorbeau şi spuneau câte minuni a săvârşit Sfântul şi la câte persoane s-a arătat, încât am rămas fără cuvinte.

Atunci, am simţit o mare bucurie în suflet. Vroiam să mă rog Sfântului. Seara, având timp liber am mers pe marginea Jiului să mă rog Sfântului (am ales acest loc fiindcă era mai pustiu şi aveam nevoie de puţină linişte şi singurătate). Îmi doream tare mult să-l văd şi eu, nu mă gândeam la faptul că sunt atât de nevrednică să-i cer Sfântului Efrem aşa ceva. Dar rugându-mă din dragostea şi mila Sfântului, am simţit o pace şi o bucurie de nedescris. La un moment dat, am simţit mâna Sfântului pe mâna mea, mă ardea încât nu mai suportam. Acest lucru a durat foarte puţin, dar atunci am simţit că Sfântul Efrem a venit lângă mine, pentru că îl rugasem să stea cu mine pe bancă şi să mă întărească pentru a trece cu bine peste toate problemele pe care le aveam în momentele acelea. A fost o bucurie de nedescris, ceea ce mintea omenească nu poate descrie în cuvinte.

Începusem să mă rog Sfântului aproape în fiecare zi. Îl simţeam din ce în ce mai aproape, dar a fost o perioadă de timp când nu m-am mai rugat Sfântului.

Mă simţeam tare tristă, dar nu ştiam de ce; acest lucru l-am aflat mai târziu. Eu îmi doream ca Sfântul Efrem să fie alături de Maica Domnului şi ceilalţi Sfinţi, ocrotitorul şi prietenul meu. Dar eu păcătoasa, uitasem ce-l rugasem pe Sfântul, dar el ca un Sfânt ce este nu uită rugăciunile noastre şi m-a aşteptat să-mi reamintesc de el.

Astfel, după ceva timp Alexandru, coleg cu mine de liceu şi frate al meu întru Hristos mi-a spus că o maică va merge în Grecia la mai mulţi Sfinţi, printre care şi la Sfântul Efrem cel Nou şi trebuie să ne rugăm ca să poată ajunge cu bine. În acel moment mi-am amintit de scumpul meu Sfânt Efrem. I-am dat lui Alexandru metaniera mea şi o iconiţă la care ţineam foarte mult ca să le trimită pentru a ajunge la racla Sfântului şi pentru a primi binecuvântare. Aşteptam fiecare zi cu multă nerăbdare ca maica să se întoarcă şi să ne aducă lucrurile atinse de racla Sfinţilor bineplăcuţi lui Dumnezeu. Bucuria mea a fost de nedescris când am primit metaniera, pentru că pe lângă aceasta, scumpa noastră doamnă Constanţa, care are grijă de toate, mi-a dăruit şi o cruciuliţă cu Maica Domnului şi totodată mi-a pus vată cu ulei şi două beţişoare de la Sfântul Efrem cel Nou şi de la Sfântul Ioan Rusul.  

Sfântul Efrem cel Nou m-a vindecat de o boală la rinichi 

Într-o zi m-am îmbolnăvit de rinichi, având o durere insuportabilă. Am luat taxiul şi am plecat la spital. Cei de acolo mi-au spus că este ceva grav şi că trebuie să rămân acolo internată. Mă rugam Sfântului Efrem să facă o minune, să nu rămân în spital. După ce mi-au făcut o injecţie şi m-am rugat încă o dată Sfântului, m-am simţit mai bine, iar doctorii m-au întrebat dacă vreau să rămân în spital sau să plec. M-am decis să plec, mai ales că eu îmi doream din tot sufletul acest lucru şi Sfântul Efrem răspunsese atât de repede rugăciunilor mele.

Am ajuns la cămin şi m-am dat cu ulei de la candela Sfântului Efrem cel Nou şi Sfântului Ioan Rusul, ulei pe care mi-l dăduse doamna Maria (prietena mea cea scumpă) şi doamna Constanţa. Imediat după aceasta am simţit o căldură şi am simţit că m-am vindecat. Ca să fiu sigură de acest lucru, am mers la o bioclinică şi mi-am făcut câteva analize. Acestea au ieşit foarte bune şi trebuie să menţionez că de atunci nu m-au mai durut rinichii.

Atunci am început să mă apropii mai mult de scumpul meu prieten (Sfântul Efrem cel Nou) şi să-i citesc viaţa, minunile şi acatistul.

Minunile nu au întârziat să apară. Îmi doream foarte mult o iconiţă cu Sfântul şi într-o zi, Alexandru despre care am spus mai înainte mi-a dăruit una. O bucurie de nedescris.

Sfântul Efrem cel Nou m-a ajutat să merg într-un pelerinaj 

Iată că Sfântul nu s-a oprit aici cu minunile. Treceam printr-o perioadă foarte proastă şi doream să merg într-un pelerinaj. Dar nu aveam nici bani şi nici binecuvântările părinţilor mei să merg în pelerinaj.

Într-o zi, Alexandru a venit la mine şi mi-a propus să merg în locul lui într-un pelerinaj aproape de Constanţa la peştera Sfântului Apostol Andrei şi la Cernica. Pe lângă acest lucru, mi-a spus că nu o să plătesc nici un ban, deoarece domnul Adrian, un om deosebit atunci când organizează pelerinaje ia câte un copil gratis. Nu îmi venea să cred… ce minune a făcut Sfântul. Nu am cuvinte să-i mulţumesc pentru aceasta. Totodată, într-o duminică după ce mă întorsesem de la Mânăstirea de la Vişina şi m-am pus în pat, a început să mi se umfle piciorul. Am crezut că mi se sparge o venă. Mă durea atât de tare încât nu puteam să mă ridic din pat. Cu mult efort, m-am ridicat din pat şi m-am dat cu ulei de la Sfântul Efrem şi de la Sfântul Ioan Rusul şi imediat mi s-a dezumflat piciorul şi nu a mai fost nevoie să mai merg la spital.

O altă minune a fost vindecarea de măsea. Numai de trei ori l-am rugat pe scumpul meu prieten şi mi-a şi trecut.  

Sfântul Efrem cel Nou a îmbunat inima mamei mele

Înainte de Paşti, m-am certat cu mama mea. Era foarte supărată. Nu pot să menţionez motivul pentru care m-a certat mami, dar pot să menţionez că nu eram vinovată de nimic, numai că diavolul a întors-o pe mami împotriva mea. Am răbdat şi m-am rugat la Dumnezeu şi la Maica Domnului şi la scumpul meu Efrem să poată să mă ierte şi să nu mai fie supărată. Mă durea sufletul. Nu suportam ca ea să stea supărată pe mine, mai ales de Înviere. Cu răbdare şi rugăciune, în ziua de Înviere a venit la mine şi şi-a cerut iertare. Minune dumnezeiască, mai ales pentru că ea nu suporta nici mamă să-i mai zic. Atunci mi-am dat seama că numai scumpul meu i-a despietrit inima.

Nu am cuvinte să-i mulţumesc lui Dumnezeu şi Sfântului Efrem. Atât de mult m-a ajutat şi mă ajută, mereu răspunde cu rapiditate rugăciunilor mele. Îmi cer iertare Sfântului Efrem cel Nou că nu-mi amintesc toate minunile, dar pot să spun că sunt mult mai multe.

Închei aici, doar cu aceste lucruri şi sper că mai mulţi oameni să-l cunoască pe scumpul meu prieten şi să-l roage, fiindcă el nu întârzie să răspundă rugăciunilor noastre.

Fiţi prieteni cu Sfinţii şi ei vă vor fi prietenii voştri!

Cu toată dragostea, 
Georgiana Tivig, elevă a Liceului Teologic

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu