duminică, 4 ianuarie 2015

Sfântul Efrem cel Nou m-a ajutat să mă vindec de depresie

sursa foto: http://www.cuvantul-ortodox.ro
 Autor: Elena M., 28 de ani, Bucureşti
L-am cunoscut pe Sfântul Efrem cel Nou în urmă cu 10 ani
De Sfantul Mare Mucenic Efrem cel Nou ma leaga o istorie binecuvantata si minunata. Imi dau seama ca acest Sfant minunat a fost alaturi de mine inainte sa ajung eu sa il cunosc si sa aflu mai multe despre viata lui. Acum aproximativ 10 ani am primit o iconita mica cu un Sfant care pentru mine la acea vreme era necunoscut. Aveam 18 ani si aflasem cate ceva despre credinta, dar era o perioada destul de dificila si eram nestatornica in acea vreme.
Sfântul Efrem cel Nou mi-a venit în ajutor în cea mai "neagră" perioadă a vieţii mele
De cand am primit acea iconita cu Sfantul Efrem am simtit ca ma leaga ceva special de acest Sfant, dar cu timpul am dat uitarii ca sa zic asa existenta sa. Dupa mai mult de 8 ani de la acel moment, ajunsesem la un punct in viata mea in care eram foarte deznadajduita. Nu lucram nicaieri, terminasem facultatea, stateam acasa deja de aproape 2 ani si incepusem sa ma simt ca intr-o inchisoare. Cei care au trecut printr-o depresie cu siguranta ca stiu sentimentul de neputinta, lipsa de speranta, lipsa de incredere in viitor care te poate coplesi in astfel de momente. Nu mai mergeam nici la biserica, nici nu prea ma mai puteam ruga, din cauza tuturor acestor aspecte dificile. A fost cea mai neagra perioada de pana acum din viata mea. Nu mai vorbeam cu nimeni aproape, imi inchideam telefonul si stateam izolata in casa.Era parca un cosmar din care simteam ca nu ma mai pot trezi.
Atunci a fost o perioada in care, pe langa ajutorul unor Parinti deosebiti, a Parintelui duhovnic si a unor oameni care mi-au fost alaturi, l-am redescoperit pe Sfantul Mare Mucenic Efrem cel Nou, dupa ce intamplator am gasit o Icoana frumoasa din lemn cu el la pangarul unei biserici. Am inceput sa citesc acatistul si paraclisul sau, afland ca vine in ajutorul celor deznadajduiti. Nu pot sa descriu in cuvinte si nu voi putea niciodata suficient a descrie, eliberarea sufleteasca pe care incepeam sa o simt putin cate putin pe masura ce citeam acatistul si paraclisul Sfantului. Desi lupta cu gandurile negre era foarte apriga ca sa spun asa, simteam ca totusi ceva ma tinea la suprafata. Cand am citit prima data Paraclisul Sfantului, parca simteam ca fiecare cuvant reprezinta un raspuns la toate suferintele mele launtrice. Acum realizez ca a fost lucrarea harului si ajutorul acestui Sfant minunat.Desi ma simteam total parasita de cei din jurul meu, pentru ca uneori cred ca realmente ceilalti nu mai stiau cum sa ma mai ajute si cumva se resemnasera, am simtit incetul cu incetul ca nu mai sunt singura si ca Domnul nostru Iisus Hristos, Maica Domnului si Sfantul Mare Mucenic Efrem cel Nou sunt alaturi de mine.
Rugăciunile către Sfântul Efrem cel Nou m-au ajutat să-mi eliberez sufletul
Am simtit cum se indeparteaza parca de la mine povara aceea imensa a tristetii care ma coplesea. Atunci am inceput sa ma rog mereu la Sfantul Mare Mucenic Efrem si de atunci simt ca Sfantul Efrem este ocrotitorul meu, Cel care m-a ajutat in drumul spre revenire din depresie, Cel care m-a ajutat sa imi recapat credinta intr-un moment critic al vietii, un Sfant grabnic ajutator in probleme grave sufletesti si trupesti. Slava tie Doamne pentru Sfintii pe care ni i-ai daruit ca ocrototitori. Multumesc draga Sfinte Mare Mucenic Efrem cel Nou pentru dragostea si ajutorul tau, in cele mai grele momente din viata mea. Ai fost un adevarat Sfant si Erou, pentru ca m-ai ajutat sa lupt cu cele mai negre ganduri ale mele si pentru ca m-ai scos la lumina. Lumina credintei, a sperantei, a vietii.
Cei ce au trecut prin probleme similare, rugati-va cu incredere Sfantului Mare Mucenic Efrem cel Nou, veti vedea ca va fi un adevarat prieten si ajutator in toate!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu