miercuri, 15 februarie 2017

Sfântul Efrem, prietenul de nădejde al celor care CRED


Întâlnirea mea cu Sfântul Efrem a venit atunci când aveam multă nevoie de sprijin, de iubire, de echilibru. De fapt, era momentul în care aveam nevoie de credinţă. Deşi lucrurile din viaţa mea păreau să se fi aranjat până la momentul respectiv (simţeam că emoţional sunt relativ echilibrată, că în viaţa de cuplu lucrurile începeau să meargă mai bine, profesional făceam progrese vizibile, iar financiar începusem să mă pun pe picioare), mă simţeam constant neîmplinită, îngrijorată şi cu un sentiment de lipsă nedefinită. 

Viaţa mea părea să nu aibă un sens, o închegare care să mă facă să mă simt împăcată şi să trec peste lipsa de încredere şi de entuziasm care mă însoţeau în tot ce făceam. În plan profesional, eram nesigură de evoluţia pe care o aveam, simţind că oricând lucrurile se pot întoarce la zero. Totodată, în viaţa personală simţeam că sunt într-o relaţie nepotrivită, care mă ţine pe loc şi îmi aduce mai degrabă nefericire decât iubire. 

Sfinții m-au „chemat” tainic 

Între timp, o prietenă dragă mie mă încuraja constant să mă întorc către credinţă şi să o însoţesc măcar o dată la mănăstirea Radu Vodă, pentru a mă ruga Sfântului Nectarie, un sfânt despre care îmi spunea că face minuni. Eu, fiind doar întrucâtva spirituală, dar mult îndepărtată de credinţă, întâmpinam cu scepticism fiecare propunere de acest gen. Nu ştiu ce anume mă ţinea pe loc, poate doar tendinţa mea de a aştepta să ajung la capătul puterilor pentru a cere ajutorul... 

Refuzul meu a fost de neclintit până într-o zi, aparent ca oricare alta, când am simţit că nu mai pot duce temerile, nesiguranţa şi senzaţia constantă de singurătate de pe umerii mei. Atunci m-am întors eu spre prietena mea şi am rugat-o să mă însoţească la mănăstirea cu pricina, când va găsi ea răgazul. Prietena mea, un pic uimită, dar şi bucuroasă de deschiderea mea, a acceptat pe loc şi am hotărât să mergem chiar în acea zi. Pe lângă acceptul ei prompt, a început să îmi povestească despre un alt sfânt despre care aflase de curând, Sfântul Efrem. Întâmplarea făcea să aibă cu ea cartea despre minunile acestuia şi a insistat să mi-o împrumute. Din nou, am întâmpinat propunerea cu reţinere, dar am acceptat să iau cartea şi „să încerc” să o citesc. 

Viața mi s-a schimbat după ce am trecut pragul Mănăstirii Radu Vodă 

Din momentul în care am intrat în mănăstirea Radu Vodă, pot spune că viaţa mea s-a schimbat. I-am gasit acolo atât pe Sfântul Nectarie, despre care ştiam câte ceva, cât şi pe Sfântul Efrem, despre care tocmai ce îmi povestise prietena mea. Liniştea, pacea, regăsirea de sine pe care le-am trăit la acel prim contact cu mănăstirea, cu cei doi sfinţi, cu atmosfera curată de acolo mă însoţesc de atunci. Reîntoarsă acasă, am citit pe nerăsuflate cartea despre minunile Sfântului Efrem, în care m-am regăsit şi mi-am aflat alinarea. Din acele clipe am început să CRED. Aceasta primă întâlnire cu credinţa s-a întâmplat în urmă cu cinci luni, iar de atunci încoace s-au schimbat multe lucruri în viaţa mea. Sfântul Efrem a fost cel de care m-am ataşat foarte mult şi pe care îl simt lângă mine ori de cate ori îl chem. 

Schimbarea a venit chiar din inima mea 

Prima schimbare, poate cea mai subtilă, dar şi cea mai valoroasă, s-a produs în interiorul meu. Am început să mă simt mai sigură, mai încrezătoare în mine şi în viaţa mea.  Mi-e mai uşor să simt iubire şi încredere faţă de oamenii din jur, am început să recunosc preţuirea şi iubirea prietenilor şi a familiei, să îmi ascult mai mult inima şi intuiţia, lăsând raţiunea să intervină doar atunci când este cazul. Fricile mele au început să se transfome în curaj şi energie pentru a face schimbări şi a trăi mai mult în acord cu valorile mele. 

Mi-am găsit un nou loc de muncă fără să-l caut

 A doua schimbare a venit la mai puţin de o lună de la această primă vizită la Sfântul Efrem când, din neant, am fost contactată de o firmă din domeniul informaticii pentru un post croit parcă special pe nevoile mele. Eu nu ştiam de acest post, nu mi-am depus CV-ul pentru el, nici nu aveam vreo cunoştinţă care să mă recomande. Cei de la firmă m-au identificat pe internet şi au luat legătura cu mine. Nici nu mi-aş fi putut imagina o profesie mai potrivită pentru mine, niciun loc mai aproape de visurile mele. Am un șef deschis spre dialog şi cu o atitudine constructivă, am colegi interesanţi, de care m-am apropiat încă de la primele interacţiuni şi am responsabilităţi profesionale care mi se potrivesc ca o mănuşă. Locul acesta este cel care trasează direcţia şi îmi aduce stabilitate în viaţă. Odată cu el, am dobândit mai multă încredere în competenţele mele profesionale, precum şi sentimentul că sunt capabilă să mă descurc prin forţe proprii. Este mai mult decât mi-aş fi putut dori de la viaţa profesională, cel puţin în acest punct al carierei mele. 

Sfântul Efrem cel Nou m-a ajutat să mă eliberez de o relație care nu era pe sufletul meu 

Sprijinul Sfântului Efrem nu a întârziat să apară nici atunci când l-am rugat să îmi fie alături şi să mă susţină pentru a reuşi să ies din relaţia în care mă aflam. Mi-a fost alături pe durata despărţirii şi m-a ajutat să trec peste durerea produsă de o ruptură ce venea după mai bine de şase ani. Relaţia s-a încheiat în termeni buni, amândoi înţelegând că aceasta este opţiunea cea mai sănătoasă pentru noi. Lucrurile s-au aranjat apoi de la sine, mi-am găsit uşor o garsonieră frumoasă, curată şi luminoasă în care m-am mutat la scurt timp după. Acum, de câte ori vin acasă, mă simt cuprinsă de un sentiment de căldură şi de linişte interioară. Sunt împăcată cu decizia luată şi am speranţa că într-o bună zi, voi găsi partenerul potrivit. 

Situaţiile pe care le-am descris mai sus sunt cele în care am simţit prezenţa Sfântului Efrem într-un mod cât se poate de palpabil. Dar în afară de aceste momente punctuale, pot spune că el este alături de mine în fiecare moment în care îi cer ajutorul: în viaţa profesională - în care mă simt nesigură pe mine, în viaţa personală - când cer puterea de a mă împăca şi de a valorifica perioada aceasta de singurătate, precum şi în problemele mai mici sau mai mari de zi cu zi. Însă, ceea ce îmi aduce mai multă bucurie decât orice altceva este sentimentul că nu sunt singură şi că am un prieten de nădejde, pe care pot conta oricând am nevoie. Liniştea şi încrederea care vin din acest sentiment sunt de nepreţuit! 

Vizitaţi-l cu încredere pe Sfântul Efrem cel Nou, pentru că inima lui este generoasă şi încăpătoare! 

Am vrut din suflet să împărtăşesc cu alţi oameni schimbările minunate pe care le-am experimentat în viaţa mea! Poate că rândurile pe care le-am aşternut aici sună abstract şi par mai degrabă nişte interpretări subiective. Cu toate acestea, însă, eu pot spune că Sfântul Efrem mi-a luminat viaţa şi că mi-a deschis drumuri nebănuite, aducătoare de bucurie şi împăcare sufletească. Vizitaţi-l cu încredere, pentru că inima lui este generoasă şi încăpătoare! 

Fiecare suflet poate să îşi afle alinarea prin sprijinul şi ocrotirea Sfântului Efrem odată ce prinde curajul să le ceară. 

Andreea, Bucureşti 
iulie 2016

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu